IJsland dag 13, laatste blog

Het was vanmorgen weer vroeg op. We moesten een beetje op de tijd letten aangezien we voor een uur of 16:00 uur de auto ingeleverd moesten hebben bij de verhuurmaatschappij. Na lekker ontbeten te hebben en alles gepakt te hebben gingen we de weg weer op.   De route van vandaag was 192 km:
Grotere kaart weergeven Onderweg zijn we eerst naar de Gullföss gegaan, een heel erg grote 2-traps waterval. Daar stonden we zelfs nog even in een file! Wat Nederlands? Nou, het werd nog veroorzaakt door Nederlanders ook! Het was de Nederlandse cast van Nova-Zembla die daar aan het filmen waren. Je mocht om beurten voorbij kruipen met je auto, zodat ze geen motorgeluiden zouden opnemen. De Gullföss was inderdaad een prachtige waterval om te zien. Na Gullföss bezochten we een kilometer of 6 verder onze eigenlijke bestemming. Een geiser… Aangezien we in IJsland zijn en er nog geen bezocht hadden voelde toch lastig uit te leggen bij terugkomst :). Ik heb er een enkele foto van waar hij net begint. Het ziet er uit alsof het rustig opbouwt, maar het is meer een explosie. Dat was dan ook mijn gedachte fout. Na deze foto kon ik er geen nieuwe meer maken omdat ik in een stoomkolom stond te kijken, waarbij het hete water weer langzaam van richting begon te veranderen: naar beneden, naar ons. Dus ook maar wat respectvolle stappen naar achteren :). Iris had de videocamera vast, dus daar zal beter materiaal op zitten :). Van hier uit zijn we terug gaan rijden. Iris heeft nog een eind in de Jeep gereden, tot we de explosiekrater Kerid bezochten. Deze krater was duidelijk een stukje ouder. Begroeid met mos en een vreemd blauw meertje erin. Er stond een bankje, dus we hebben er meteen maar rustig gelunched. Na de krater was het door naar Reykjavik, waar we de auto ingeleverd hebben. Dat was een flink stuk verder in de stad. Gelukkig stapte de autoverhuurder direct in een busje om ons weer terug te brengen naar het hotel. Service included, gewoon vriendelijkheid dus. Dat was erg prettig. Er was gelukkig niets mis met de auto, dus het was allemaal zo afgehandeld. Daarmee is dit de laatste blog. Vanavond en morgen zitten we nog in Reykjavik. Morgen wordt dus wat wandelen door de stad. Het is sowieso een mooi centrum en er schijnen morgen Arts dagen te zijn in de stad. Een kunstfestival is ook wel leuk om bij te kijken dus dat zullen we zeker nog doen. Maar over een dagje stadten gaan we geen blog meer schrijven :D. Zondag moeten we om 4:50 uur de bus in om het vliegtuig te halen. Dat wordt een fijne oefening :(.

Comments oude systeem:

Myrte -

En, hoe bevalt het om weer thuis te zijn een gewoon te werken? ;-)

Steph -

Euh, pittig :). Zondag laat thuis en meteen volop aan de bak maakt hem wel goed stevig… En hoe kan het ook anders dan dat deze week al direct iedere avond vol zit! :S Maargoed, ik moet niet zeuren, want ik heb net een vakantie gehad :D

Tamara -

Jullie hebben wel heel veel gezien tijdens die vakantie, echt mooie foto’s gemaakt ook! Maar je hebt bijna een vakantie nodig om bij te komen na zo’n reis ^^

Adding content to the end of the web.