Cannes en Londen

Uitzicht op Cannes

Ondertussen al een paar weken geleden zijn we naar Cannes en Londen geweest. Daar had ik nog niet over geschreven, sinds ik terug ben had ik een behoorlijk volle agenda. Tijd om die even in te halen, want het was wel erg leuk! Vrijdag zou ik eigenlijk de hele dag vrij nemen om thuis voor te bereiden. Helaas liep dat niet helemaal zo op werk, waardoor ik ’s middags pas naar huis ging. Werd allemaal iets krapper dus, maar geen reden tot zorg. Rond een uur of half zes waren we op het vliegveld van Eindhoven, van waaruit we naar Nice vlogen. Daar arriveerden we net iets na half negen, waarna we naar het hotel werden gebracht. Daar hebben we de spulletjes meteen op de hotelkamer gelegd om meteen een drankje te gaan doen in Le Festival Restaurant, waar we lekker aan het ijs hebben gezeten! :)

2-IMAG0557

De zaterdag stond vooral in het teken van winkelen in Cannes en rondslenteren, waar ik zowaar voor het eerst ook wat kocht. Twee paar nieuwe schoenen, nette en normale :). Zondag hebben we ook nog heerlijk genoten van Cannes, waarna we om acht uur weer op het vliegveld stonden om te vertrekken, nadat we eerst nog lang en gezellig hebben nagepraat in het hotel. Thuis gingen we direct aan de was en het opruimen, gezien we de volgende dag ’s middags naar Londen zouden vertrekken.

Uitzicht uit het hotel

De ouders van Iris hadden aangeboden ons naar het vliegveld te brengen, wat voor ons behoorlijk wat gedoe scheelde. In Engeland aangekomen moesten we nog met de trein naar Londen (we arriveerden op Stansted Airport). In Londen centrum zijn we met de taxi naar het hotel gegaan. Daar werden we nog snel van kamer geüpgrade. Er waren geen studio’s meer vrij, dus we werden nog luxer weggezet! Dat is niet vervelend natuurlijk. Sowieso had ik nog nooit zoveel aan een hotel besteed, maar het was immers de 2e echte vakantie die we ooit voor onszelf genomen hebben. We kregen een erg mooie 3 kamer suite met een waanzinnig uitzicht. Manshoge ramen op de 12e verdieping (zie de foto).

1-IMAG0569

We zijn meteen de stad maar ingelopen om een vorkje te prikken. Na enige omslenteringen in een geheel nieuwe stad kwamen we uit bij een leuk uitziende Italiaan, waar we dan ook maar zijn blijven hangen. Dan merk je wel meteen het voordeel voor ons aan Engeland: je begrijpt de taal echt heel goed en kan dus makkelijk met iedereen praten. Dat is toch iets wat alles continue erg vereenvoudigd heeft. We hebben een bijzonder leuke week gehad, waarin we ontzettend veel gelopen hebben en ontzettend veel betaald hebben. Londen is wel echt heel erg duur. Dit mocht overigens zeker niet baten op de tweede vakantie die we met elkaar hebben gehouden :). Ik heb met Foursquare vaak ingecheckt als we ergens echt waren, wat nu zorgt dat ik het als kaart kan exporteren:

View Larger Map

Hoogtepunten waren: Het theater stuk 39 steps

wat we in het Criterion hebben gezien.

De London Dungeon (spookhuis dat een paar uur duurde met continue acteurs en stukjes). We gingen hier met weinig verwachting in, maar waren bijzonder leuk verrast. Op een bepaald moment vroegen we ons af of we wel op tijd zouden komen voor onze show, gezien het zo lang duurde. Het was echt erg leuk en goed gedaan!

The London Eye

The London Eye: Na zoveel Engelse series en films gezien te hebben waarin de London Eye een redelijk prominente plaats had, moesten we er toch een keer in geweest zijn. Gezien deze pontificaal naast het hotel lag was dit geen uitdaging en vonden we vanzelf een ochtend waarin we vroeg in de menigte konden aansluiten. Hiervoor moest je door een metaaldetector, je tas door een röntgenapparaat en na de ronde werden de bankjes met spiegels gecontroleerd aan de onderkant. Ik neem aan dat het een erg terrorisme gevoelig reuzenrad is? The Eye kwam overigens ook voor in een aflevering van Doctor Who, welke Iris en ik altijd graag kijken. Deze kans konden we dus ook niet laten lopen:

Daleks!

Uitzicht vanaf de Shard

The Shard. Een gigantisch gebouw dat je vanaf overal zo’n beetje ziet. We zijn hier in gegaan om van het uitzicht te genieten. Alhoewel dit veel te duur was, was het wel een erg mooie ervaring! Wel vonden we deze echt verwonderlijk. De prijs van het kaartje was enigszins verklaarbaar: onderin ga je door een metaaldetector met röntgenapparaat. Vervolgens wordt je bij iedere bocht en iedere stap begeleid door personeel.

The Shard

Bijzonder, gezien je maar 1 kant op kan lopen, in een lift terecht komt waar je niet eens de knoppen kan gebruiken omdat hij voorgeprogrammeerd is. Je komt op een tussenverdieping uit waar dit zich herhaald wanneer je boven bent. Deze route was dus stevig bemand. Boven hebben we overigens maar een kwartier / twintig minuten rond gekeken. Het is allemaal mooi enzo, je betaald voor anderhalf uur, maar op een gegeven moment heb je je rondje wel 2 keer gemaakt :). Rest te zeggen dat zoals in de foto hierboven het wel erg gaaf is om de Tower en de Tower Bridge zo te zien. Want eigenlijk zag je gewoon inderdaad echt alles. Natuurlijk was het ook erg mooi om te kijken naar alle oude gebouwen en architectuur daar. Het is een verschrikkelijk mooie en oude stad. Er is daar veel geschiedenis en moois te zien, wat dat betreft is het een super reis en een prachtige (dure) vakantie geweest! We zouden best nog eens terug willen :). [gallery link=“file” ids=“3237,3238,3239,3240,3241,3242,3243,3244,3245,3246,3248,3249,3250,3251,3252,3253,3254”]

Comments oude systeem

tomjustmeTom -

Herman ze German hahaha! Klinkt als twee geweldige uitjes Steph, erg leuk.

Steph -

Jup, ik heb het goed naar mijn zin gehad :). En even wat anders was zeer welkom :)

Adding content to the end of the web.