Einde vakantie!

Denk niet dat ik ooit eerder zo’n slopende vakantie heb gehad, maar wat heb ik daar van genoten! Ik zal eens proberen in vogelvlucht de highlights neer te zetten:

• Cannes
  • CampZone
  • Vuurwerkfestival
  • Kanoën in de Ardennen
  • Bruiloft in de Ukraïne

Cannes

Daar begon het circus dit jaar mee. Een weekje Cannes met de familie. Dit is een prachtige zonnige en hete vakantie geweest waarin ik eigenlijk alleen maar heb kunnen genieten. Rust en familie samenzijn. Het was prachtig en schroeiend heet weer. We zijn hier ondermeer naar het vuurwerkfestival van Cannes geweest. Dat was echt heel erg prachtig. Het vuurwerk werd gesynchroniseerd op muziek en begeleid door hele verhalen en thema’s.

Ik heb er lekker tot rust kunnen komen. Eigenlijk zou ik hierna via een korte pauze thuis doorgaan naar CampZone. Helaas was het even nodig dat ik tussendoor nog ging werken.

CampZone

CampZone is dit jaar geweldig geweest. Alles liep heel erg fijn en echt iedereen tot aan de laatste bezoeker toe leek zijn goede humeur bij te hebben. Met €30.000 aan prijzen en heel erg actieve en betrokken sponsors is het echt gezellig en genieten geweest! Voor volgend jaar hebben we direct grootse plannen gemaakt. Hieronder het openingsfilmpje van Roosj, die gewoon echt mooi is! Het was weer een mooie kroon op een jaar voorbereidingen :). Met de volgende zijn we allang weer begonnen!

Vuurwerkfestival en kanoën

Met de groep

Na CampZone heb ik 2 dagen moeten werken, waarna ik door kon naar het vuurwerkfestival in Scheveningen. Dat doen we ieder jaar met de groep om gewoon een lekkere lamme dag met elkaar te hebben staan. Tot rust komen en gewoon gezellig. Vreemd genoeg is daar op CampZone toch altijd erg weinig tijd voor. Er stond dit weekend echter ook al een uitje gepland op zondag: kanoën. Dat heeft het weekend erg intensief gemaakt. Vrijdagavond vertrokken we na het eten naar het World Forum hotel in Den Haag. Daar hebben ;iris, ;freddy, ;kim en ik nog lekker op een terras genoten van de avond. De volgende ochtend vertrokken we rond een uur of 11:00 richting strand. Verrassend aan deze ochtend was om ;stefan en Renee voorbij te zien fietsen bij de tramhalte in Den Haag. Dat hadden we echt niet verwacht :).

Gebied claimen

Dan begon het weer traditioneel. We claimen strand, zorgen dat we vindbaar zijn en gaan de hele dag genieten van hapjes en drankjes die iedereen gemaakt en meegenomen heeft. Aan diner wordt niet gedacht, gemiddeld kan je rond die tijd echt geen pap meer zeggen :D. Het was dan ook een heerlijk ontspannen dag waar we erg veel gelachen hebben. Toen het vuurwerk voorbij was zijn we terug gaan lopen naar het hotel om vervolgens de auto te pakken en te gaan overnachten in Antwerpen, in het Scandic hotel. Dit was helaas echt geen slimme actie, we hebben wederom een paar uur stil gestaan om Den Haag uit te komen. Heel wat hindernissen, wegwerkzaamheden en wegafsluitingen later kwamen we rond 03:00 uur in het hotel aan. Daar moesten we ook weer redelijk vroeg op, we waren immers nog niet op de bestemming. Deze lag in het zuiden van België tegen Luxemburg aan: Kanoën in de Ardennen. Dit was heeeeel erg leuk, met Herman, Lieneke, Iris, Ron, Dorien, Bo, Inge, Freddy en Kim was het iets wat ook niet echt goed kon gaan. Toch waren we verrast dat Herman in de eerste 5 minuten al nat tot op de graat was en zijn kano moest legen op de kant. Gelukkig liet Ron daarna nog zien dat hij dat precies zo kon :D. De groep is daarna nog gaan bbq’en in Best. Erg jammer dat wij andere verplichtingen hadden. Een pittig maar broodnodig gezellig weekend, wat goed was voor een 700 km op de teller. View Larger Map

Ukraïne

Dan stond er nog een bruiloft op de planning. Hiervoor moesten we afreizen naar Ukraïne. Dit is ook een stukje. Het begon met een mooie fout in mijn planning. Ik was er van overtuigd dat we om 17:00 uur op Schiphol moesten zijn. Dit bleek een paar dagen ervoor echter 5:00 uur te zijn :(. Daar aangekomen hebben we heel wat nieuws gezien. We zaten in een oude industrie stad en dat merkte je ook. Alles functioneel, alles hetzelfde en heel ouderwets en veel smog. Opvallend was de vriendelijkheid van de mensen. Naar ons als buitenlanders, maar ook onderling waren ze opvallend vriendelijk. Ons hotel zat naast een McDonalds waar we veel dankbaar gebruik van hebben gemaakt (goede koffie en welkome McFlurries in het hete weer). Het is echt een heel ander land en het voelde ook niet als Europa aan. Het Cyrillische schrift en de voor ons echt totaal vreemde taal droegen hier natuurlijk stevig aan bij. Het is uiteindelijk allemaal prima en goed verlopen, waarbij er ook wel veel mooie dingen te zien waren.

En toen, toen gingen we weer aan het werk :)

Comments oude systeem:

Herman Ronk -

En dan begint het gewone leven weer, maar gelukkig zijn er volgend jaar weer 24 nieuwe vakantiedagen :P

Handsome Joene -

klinkt goed :D vooral CampZone en Oekraïne ^^ wil ik ook weleens heen :p

Joost Van Steenderen -

Zeker nice, ik ben er trots op dat we in Nederland tenminste fatsoenlijke vakanties kunnen houden (qua dagen). Wiens bruiloft btw?

Steph -

De bruiloft van mijn broertje :)

Adding content to the end of the web.